Jasný hlas pravidel

Zdravím všechny čtenáře tohoto blogu. Ze všeho nejdřív bych opravdu ráda promluvila o jistém problému, který se objevoval již na starém blogu, tentokrát se s ním ale nehodlám tolik párat.



Za svou poměrně nemalou existenci v blogovém světě se mi povedlo stvořit mnoho příběhů - a velkou spoustu jich taktéž přeložit. Objevují se okolo nás však lidé, kteří si odvedené práce neváží a jediné, co vidí, je jejich vlastní sláva - a proto se rozhodli přivlastňovat si práci ostatních.

Říkejme jim jakkoliv, supi, sobci, zloději, kopíráci...

S těmito lidmi jsem se častokrát dostala do konfliktu a takoví lidé mi většinou nesmírně lezou na nervy, obzvláště tehdy, když se začínají hádat a stojí za názorem, že se jedná o jejich práci i přes to, že si své příběhy a překlady poznám.

Nehodlám se nechat nadále vytáčet a proto jsem se rozhodla k jasné věci:

Bude-li někdo chtít použít jakýkoliv překlad, příběh, článek z tohoto blogu kdekoliv jinde, poprosila bych, aby se daná osoba nejprve zeptala. Většinou s tím mít problém nebudu a do 12-ti hodin bych měla na komentář odpovědět, a vyjádřím-li se k tomu negativně, resp. nebudu souhlasit, prosila bych, abyste mé rozhodnutí respektovali. Samosebou po vás budu taktéž vyžadovat, abyste příběh nevydávali za svůj a tudíž odkázali na můj blog, profil - záleží na tom, o jakou stránku jde. K tomu všemu jsem ještě na blogu znemožnila kopírování, tudíž pokud byste rádi něco takto využili, nemusela bych mít problém a poslala vám, oč žádáte.
Říkám, že bych mít nemusela. Nečekejte, že budu rozdávat svou práci kdekomu.

Na oplátku za váš respekt budete uveřejněni na tomto blogu v seznamu lidí, se kterými spolupracuji a kteří mají povoleno ode mě použít příběh, o který si požádali.

Objeví-li se však někdo, kdo bude mít tolik drzosti, že zkopíruje článek bez mého vědomí a bude snad i vydávat jej za svůj, nejprve jej vyzvu k tomu, aby odkázal na mě jakožto autora/překladatele a nevydával práci za svou.

Bude-li má výzva však viditelně ignorována, například komentář smazán, blokace, viditelná aktivita jisté osoby bez jakékoliv reakce na mou žádost, odmítnutí, protest anebo těmto příkladům podobné reakce, nebude mi dělat sebemenší problém vás nahlásit, anebo řešit situaci ještě dál - z právního hlediska se totiž jedná o porušování autorských práv a krádež.

Objeví-li se zde někdo, kdo mi bude tímto způsobem krást práci, budu o něm vědět, nemyslete si prosím, že vám projde, když se budete drze přiživovat na mé práci. Nějakou dobu jsem to jakž takž tolerovala, došla mi však trpělivost a těm časům odzvonilo. 

Děkuji za pochopení a přeji pěkný den ^^

Komentáře

  1. Husté a rázne! Vôbec som netušila, že na blogspot ide zablokovať kopírovaniu textu - ako sa to prosím ťa robí? Ja som si môj účet založila najprv len z prvotného naštvaného impulzu, keď na blog.cz bola skoro celý deň vypísaná "chyba serveru", ale keď je tu takáto vymoženosť v nastaveniach, tak by som by zvážila intenzívnejšie využívanie blogspotu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to jen náhoda? Zrovna včera večer jsem si prohlížela tvůj blog a kdybych nebyla tolik unavená, bývala bych se konečně i začetla do tvé Dračí perly, což si už týdny a týdny slibuji! :D A v tu chvíli, když jsem viděla, jak si chráníš svá díla, mě napadlo ti takto nabídnout blogspot ^^
      Je na to buď html kód, který vložíš do menu a on nebude vidět, ale zablokuje jakékoliv kopírování, anebo kód, který vložíš přímo do html tvého designu - bohužel funguje jen na blogspot blogy a, sama jsem zkoušela, na nic jiného ne.
      Pokud by ses chtěla přestěhovat na blogspot, mám pro tebe menší radu - četla jsem na jednom blogu, že někdo našel možnost, jak celý tvůj blog z blog.cz - s články, komentáři, daty a vším možným - stáhnout, a následně jej jednoduše přesunout na novou adresu, buď na blogspot, nebo na wordpress (mezi kterými funguje toto přesouvání běžně a bez problému). Tím bys neztratila dosavadní komentáře, nic podobného, jen by jsi začala pracovat s jinou administrací a (nejspíš) i rozšířenými možnostmi ^^

      Já sama jsem to neměla za potřebí, ale pokud ty budeš chtít, určitě to vyzkoušej, přidávám odkaz ^^ Doufám tedy, že jsem z toho jejich článku pochopila vše správně a nekrmím tě tu nepravdivými informacemi ^^

      http://blog.veruce.cz/dulezite/migrace-z-blog-cz-na-wordpress/

      Vymazat
    2. No wow, díky za odpoveď, to som vôbec netušila, že existuje "sťahovanie" blogu :) Ešte ale nad tým pouvažujem, lebo ta aplikácia asi potrebuje zdielanie mojich prihlasovacích údajov.

      Jo ak ak sa ti podarí dostať k Dračej perle, budem rada za komentáre :)

      Vymazat

Okomentovat

Co nejdříve na tvůj komentář odpovím, děkuji za něj! :3

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vzpomínky z vyhaslé hvězdy

S anilinkama v ruce~